Jak jsme upletli meziroční nárůst tržeb o 82 %
Expresslaser. Ačkoliv název tomu úplně nenapovídá, jedná se o e-shop, který se zaměřuje především na segment háčkování a pletení. Pavel s týmem patří v tomto oboru mezi naprostou špičku, a tak je radost pracovat na projektu, kde máte poměrně volnou ruku a můžete si “hrát” jak s nabídkou, tak i s kreativou. O tom ale víc na dalších řádcích.
Jak jsme začínali?
První kontakt proběhl tak, že Pavel sháněl někoho na správu TikTok reklamy. Po pár větách a informacích jsme ale došli k závěru, že bude lepší stabilizovat Facebook reklamu, kterou si do té doby spravovali interně a následně TikTok reklamu otestovat. Ve spoustě případů totiž majitelům e-shopů reklamu na TikToku rozmluvím. Stačí zjistit informace o tom, jestli mají dostatek obsahu, lidi, kteří by videa točili, případně rozpočet na to nechávat pravidelně tvořit desítky “kusů” obsahu.
Některé poptávky po správě reklam na TikToku klientům rozmluvím a domluvíme se na správě kampaní na Facebooku / Instagramu. S Expresslaser průběžně TikTok testujeme a některé kampaně vypadají slibně.
Nakonec jsme se domluvili právě na správu Facebook / Instagram reklam. Musím říct, že začátky spoluprací nebývají vždy zrovna jednoduché. V případě Expresslaseru to bylo hlavně o tom, sladit si styl a systém komunikace. S Pavlem komunikujeme především po Messengeru, což je rychlé i efektivní zároveň. V případě, kdy se rozhodneme spustit nějakou víkendovou nabídku, většinou jsme schopni si napsat a do pár hodin kampaně spouštět.
Testování, zkoušení
Jasně, chápu, asi nechcete číst další článek o tom, že máte testovat, testovat a ještě jednou testovat. Tomu se ale nevyhnete. Pokud chcete, aby vaše reklamy dlouhodobě plnily cíle, testovat prostě musíte. U Expresslaseru pravidelně testujeme kreativy i nabídky. O tom se rozepíšu v další části případovky. Co je ale důležité, jít specialistovi na ruku. Proto jsem rád, že ve vzájemné spolupráci jsme otevřeni všem možnostem. Například, když přijdu s nápadem nebo vytvořím něco nového a Pavel má otázky “proč” nebo “co to je”, dá mi volný prostor pro finální rozhodnutí. To je pro doručení výsledků klíčové.
Přístupy, důvěra a doměřování
V době, kdy Facebook ani Google Analytics nejsou schopny doměřit poměrně značnou část konverzí, je strašně důležité vědět přesná čísla.
Představte si, že máte akci, největší slevu v roce a váš specialista optimalizuje rozpočty podle čísel “jen” z Facebooku nebo dokonce ze včerejších dat z Google Analytics. Asi tušíte, jak to může dopadnout. Proto s klienty, a u Expresslaseru tomu není jinak, pracujeme s čísly z administrace e-shopu.
Ve chvíli, kdy máme nějakou speciální nabídku nahozenou, začíná zábava. Na jedné straně obrazovky máte otevřenou administraci, na té druhé reklamní účet na Facebooku. Když vidím, že vše probíhá jak má, škálujeme rozpočet.
Při těchto akcích jsme s Pavlem v kontaktu i několikrát denně. Je třeba si srovnat, že je vše v pořádku i na straně klienta a vše se zvládá. Zároveň se stává, že se rozhodneme akci prodloužit, protože ještě vidíme potenciál vytěžit další den nebo dva. To bysme ale nevěděli a nedokázali jen při pohledu do reklamního účtu nebo Analytics. Proto je administrace naprostý základ každé spolupráce.
Nabídka je naprosto klíčová
O tématu, jak důležitá je nabídka pro e-shopy, bych mohl napsat knížku a rozdávat jí za poštovné. O to se ale na českém marketingovém trhu postarají jiní bombarďáci. U Expresslaseru je produktová nabídka jasná. S čím ale pracujeme, jsou různé akce a kombinace akcí, které mohou uživatele zaujmout.
Pro nabídky je klíčové, aby majitel e-shopu věděl, že i když může být v první chvíli číselně na nule, nebo možná i v lehké ztrátě, na konci dne to vyjde dobře. Tedy v případě, kdy je vše tak, jak má, nezapomeneme napočítat, kolik nás stojí sklad, lidi a další neměnné položky. To totiž dokáže být zrádné.
Společně pak ladíme i možnosti slev. Dáme 3+1 na příze, 6+1? Nebo půjdeme cestou dopravy zdarma, dárku k objednávce nebo procentuální slevou? Nabídky se průběžně mění, co ale zůstává je ziskovost. Ta je důležitá. Proto průběžně vyhodnocujeme, které akce fungují a které ne. Ty funkční pak opakujeme a ty slabší upravíme a testujeme znovu.
6+1? To nemůže fungovat!
3+1 vypadá skvěle, co ale když chcete otestovat něco jiného? Větší množství prodaných kusů? Ať už kvůli ziskovosti, nebo průměrné hodnotě objednávky. Může se chytnout něco jako 6+1. Může! Někdy je ale třeba změnit komunikaci, aby to nevypadalo, že na jednu přízi zdarma potřebujete obří nákup. Proto raději místo komunikace 6+1 v banneru komunikujeme “štítek” +1 příze ZDARMA. Tohle ale předem nevíte, proto je třeba vycházet z dat. Ty ale získáte jak? Jedině testováním!
Kreativy jsou klíčovým prvkem úspěšné reklamy
Zpět o pár řádků výše. Upřímně o kreativách bych knihu rád napsal. Aspoň nějaký e-book nebo příručku, to ale třeba někdy jindy. 😊 U Expresslaseru si hodně pomáháme umělou inteligencí. Konkrétně Midjourney. Vygenerujeme si pozadí pro banner, na které pak ve Photoshopu přidáme produkty a claim, který má za cíl uživatele nalákat. Díky tomuto postupu dokážeme pro každou z nabídek tvořit nové kombinace kreativ, ale zároveň nás to časově nezatěžuje, protože jejich tvorba je poměrně jednoduchá.
Tip: Pokud je váš grafik při tvorbě výkonnostních kreativ příliš kreativní, může to být na škodu. Pro vaše kampaně nepotřebujete banner, který se tvoří 3 hodiny. Důležité je vyzkoušet, co vám funguje a co ne a na základě toho pak tvořit nové varianty.
Jak by měl banner pro reklamu vypadat?
Důležité je zaujmout. Na Facebooku nebo Instagramu hrajete o pozornost. To je cena, kterou uživatelé platí za to, že jsou sociální sítě zdarma. Proto je klíčovým prvkem vašeho banneru jasně sdělená nabídka. Pokud máte dopravu zdarma, mělo by to “svítit” přes půl banneru. Není nic horšího než skvělou nabídku zabít tím, že se snažíte dodržet brand manuál a pro text máte dovolených 10 % banneru. Chápu, že kdejaký branďak by nesouhlasil. Jak už jsem zmínil, v banneru by (ve většině případů) měly být i produkty. Minimálně by mělo být jasně rozeznatelné, pro koho je reklama určená a co si uživatel může koupit. S klienty kvůli těmto detailům řešíme i profil “ideálního zákazníka”. Dokážeme díky tomu navrhnout a napsat reklamu přesně pro něj, čímž zvyšujeme pravděpodobnost nákupu.
Tlačítko nebo bez tlačítka
Jestli do banneru tlačítko patří nebo ne nechám na vás. Všechny tyto detaily jsou totiž o testování. U Expresslaseru “tlačítka” v banneru používáme a funguje to. Jsou ale klienti, kde tlačítka v banneru chybí a funguje to také.
Novinky a sezónní bestsellery
Stabilně nám v každém období vyletí bestsellery. Ty ale pravidelně komunikujeme s předstihem, protože víme, že například velikonoční doplňky pro háčkování nakupují háčkařky už v lednu, aby byly výrobky na Velikonoce hotové. Proto komunikace příchodu určitého trendu nebo období probíhá o dost dřív, než by se mohlo na první pohled zdát, že bude fungovat.
Stabilní růst e-shopu je někdy oříšek. Vyrůst meziročně o 82 % už je ale fajn výsledek
Nebudu lhát, samozřejmě jsou klienti, kteří nezaznamenávají takový růst. Bylo by super, kdyby byly všechny e-shopy neustále růstové. Každopádně 82 % se může zdát jako ne úplně velké číslo. U začínajícího e-shopu, který dělá pár set tisícové obraty, by to ani velké číslo nebylo. U e-shopu, který ale počítá tržby v milionech už je skoro dvojnásobný růst zajímavý.
Těchto čísel bychom nedosáhli, kdyby vše nefungovalo tak, jak má. Od komunikace přes pravidelné nabídky až po škálování. Přidaná hodnota specialisty totiž v dnešní době není o tom, aby vám nasazoval kampaně. Zjednodušeně se dá říct, že specialista by vám měl pomoci vytáhnout z vašich kampaní maximum a měl by mít přesah do byznysu.
Pokud jste dočetli až sem a zaujalo vás, jak s klienty pracujeme, stačí vyplnit formulář níže a třeba najdeme řešení, jak může reklama na Facebooku nebo Instagramu fungovat i pro vás.
Pomůžu nastartovat i vaši reklamu na Facebooku a Instagramu!
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.